3 działania do biegania

Zostało już tylko 1,5 miesiąca do wakacji, czas więc zacząć „akcję plaża” czyli intensywne odchudzanie przed wyjściem na plażę.

Dla mnie sprawa jest oczywista: jeśli odchudzanie, to tylko bieganie. Przeczytaj na blogu jak biegać żeby schudnąć. Nawet, jeśli nigdy nie biegałaś/eś.

Możesz też pobrać sprawdzone, przyjazne i proste:

10 porad: Jak biegać, żeby schudnąć

Możesz myśleć, że rozpoczęcie przygody z bieganiem to skomplikowana sprawa, jednak zapewniam Cię, że jeśli chcesz zacząć biegać, musisz zrobić tylko 3 rzeczy:

1. Podejmij decyzję (postanowienie), że zaczynasz biegać.

Oczywiście musisz chcesz biegać. Nikt Cię nie zmusi, jeśli sam(a) nie będziesz chciał(a).

Zrób to więc. Przekonaj się do biegania. Bo bieganie naprawdę jest super. Jeśli wahasz się czy bieganie ma sens – przeczytaj na moim blogu artykuł o zaletach biegania.

2. Kup buty do biegania. Lub znajdź w szafie.

Bo buty są bardzo ważne. Lepiej nie biegaj w czymkolwiek, bo możesz sobie zrobić kontuzję. Napisałam na blogu o tym, jak wybrać pierwsze buty do biegania.

3. Ułóż plan. Najlepiej od razu na miesiąc. Zapisz terminy biegania.

Serio. To też jest bardzo ważne. Jeśli wypełniłaś/eś punkt 1 czyli postanowiłaś/eś zacząć biegać – to od razu zaplanuj kolejne biegi.

Nie idź pobiegać „na próbę”. Obawiam się, że ta „próba” mogłaby być nieudana, bo pierwsze bieganie może wcale nie być takie cudowne. Musisz się przygotować na to, że się trochę zmęczysz, że się trochę zadyszysz, że następnego dnia będziesz mieć zakwasy.

Dlatego od razu, przed bieganiem, zaplanuj kolejne biegi. Na miesiąc z góry. Proponuję na początek dwa razy w tygodniu. W weekend i w środku tygodnia. Zapisz sobie te terminy w kalendarzu, jak wszystkie inne ważne zadania. I ich nie odpuszczaj.

Wyjdź na pierwsze bieganie w najbliższy weekend. Ja zawsze biegam w weekend. Pobiegaj ze mną wirtualnie. Możesz się nawet ze mną wirtualnie umówić :)) Weekend to jest najlepszy czas na bieganie. Napisz do mnie na kasia@marzyszbiegnij.pl


Nie zobaczysz rezultatów po pierwszym biegu. Nie schudniesz po 2 tygodniach. Nie ma mowy. Odchudzanie przez bieganie to proces dłuższy, ale niezwykle skuteczny. Bez diet i bez wyrzeczeń.

Celebruj to swoje bieganie. Przecież każde wyjście na bieg to sukces. Świętuj to. :))

Przeczytaj na moim blogu o tym, dlaczego warto celebrować małe sukcesy i jak to robić.

Jeśli chcesz schudnąć to pobierz:

10 porad: Jak biegać, żeby schudnąć