Jak schudnąć z brzucha? A jak z ud?

W artykule na blogu o tym, jak schudnąć z ud pisałam, że aby mieć szczupłe uda, trzeba robić 3 rzeczy:

1. regularnie się ruszać,

2. spalać więcej kalorii niż zjadać,

3. nie stracić motywacji do zdrowego życia.

To podstawa. Te same rady zastosuj, jeśli chcesz schudnąć z brzucha. Cały artykuł przeczytasz tutaj: → Jak schudnąć z ud?

Nie wypisałam tam konkretnych ćwiczeń na uda. Nie napisałam, żeby codziennie robić serię 100 ćwiczeń na uda. Dlaczego? Bo same ćwiczenia nie pomogą schudnąć z brzucha czy ud.

Nie spodoba Ci się to, co teraz napiszę, ale: nie da się tak ustawić organizmu, aby spalał tłuszcz tylko w konkretnym, wybranym przez nas, miejscu. No nie da się.

To, gdzie schudniesz, zależy od tego, gdzie twoje ciało głównie zgromadziło tłuszcz, a także prawdopodobnie od genetyki. Kiedy przybierasz na wadze, tłuszcz odkłada się w różnych miejscach Twojego ciała z różną intensywnością – podobnie gdy chudniesz. Zwykle kobiety odkładają tłuszcz głównie w biodrach i dolnej części ciała, podczas gdy mężczyźni raczej gromadzą nadmiar kilogramów na górnej części ciała. Ale to jest bardzo indywidualna sprawa.

Czy to znaczy, że nigdy nie schudniesz z brzucha? Albo nigdy nie schudniesz z ud?

Nie. To znaczy, że możesz schudnąć z brzucha i schudnąć z ud, jeśli zadbasz o to, by regularnie spalać nadmiar kalorii. Żeby chudnąć w ogóle. Żeby schudnąć na zawsze. Czyli żeby zawsze spalać wszystko to, co zjadłaś w ciągu dnia oraz dodatkowo wypalić zapasy tłuszczu, które wcześniej sobie zrobiłaś. Im więcej schudniesz, tym bardziej schudnie Twój brzuch i Twoje uda. Każda z nas ma trochę inną specyfikę, u mnie na przykład ostatnim miejscem, które chudnie, jest brzuch. U Ciebie kolejność może być zupełnie inna. Ale zawsze ważny, kluczowy jest deficyt kaloryczny. Przeczytasz o nim tutaj → Deficyt kaloryczny

Możesz i powinnaś się trochę wspomóc ćwiczeniami, ale same ćwiczenia mogą nie wystarczyć.

5 praktycznych porad na początek:


1. Noś ze sobą wszędzie butelkę wody

Woda pomaga zagłuszyć głód. Dodatkowo, im mniej wody pijesz, tym bardziej twoje ciało ją zatrzymuje. Picie dużej ilości wody wypłukuje nadmiar soli i płynów, których organizm nie potrzebuje.

2. Ćwicz

Ćwiczenia aerobowe to najlepszy sposób na spalenie kalorii i spalenie tkanki tłuszczowej (w tym na brzuchu, na biodrach i udach), ale też metoda na wypłukanie nadmiaru soli i płynów. Najprostszym i najtańszym ćwiczeniem aerobowym jest, moim zdaniem, bieganie. Jeśli nigdy nie biegałaś, a chcesz zacząć, to tutaj przeczytasz, jak zacząć biegać.

-> Jak zacząć biegać

Nawet jeśli jesteś po 40 i dopadło Cię to nieprzyjemne tycie po 40, to też możesz je powstrzymać bieganiem:

-> Jak zacząć biegać po 40-tce

Podczas biegania spalasz setki kalorii. Tutaj znajdziesz tabelkę z podpowiedzią ile musisz ćwiczyć, aby spalić 1 kg tłuszczu:

-> Ile schudniesz biegając?

3. Kontroluj co i ile jesz

Ogranicz spożycie węglowodanów, a zwiększ ilości błonnika i białka. Kiedy organizm przekształca węglowodany w glikogen, są one magazynowane wraz z wodą w wątrobie i mięśniach. Im więcej węglowodanów jesz, tym więcej wody magazynuje twoje ciało. To dlatego na diecie niskowęglowodanowej szybko można stracić kilka kilogramów. W dużej mierze to woda. Z kolei błonnik i białko pomagają utrzymać uczucie sytości przy mniejszej liczbie kalorii. Warto notować, co zjadasz w ciągu dnia.

4. Wzmacniaj brzuch i wzmacniaj uda

Chociaż nie możesz spowodować, że podczas ćwiczeń będzie się spalała tkanka tłuszczowa akurat konkretnie na brzuchu czy na udach, to jednak możesz wyćwiczyć odpowiednie mięśnie, aby były napięte i mocne. Dzięki różnym ćwiczeniom uruchomisz różne mięśnie.

Na brzuch masz 5 fajnych prostych ćwiczeń: deska, deska bokiem, ćwiczenie sit-up, russian twist, spięcia brzucha (możesz je zobaczyć tutaj).

Na uda możesz robić przysiady czy wykroki. Jakie jeszcze ćwiczenia robić na smukłe uda? Tutaj znajdziesz też kilka innych fajnych ćwiczeń.

Wykonaj od 8 do 12 powtórzeń każdegoćwiczenia, bez dodatkowych obciążeń – w sumie zrób 3-4 serie. Nie musisz codziennie robić tych samych ćwiczeń.

5. Ogranicz sól

Sól często spożywamy nieświadomie, w przetworzonej żywności, na przykład sosach, warzywach w puszkach czy zupach. O fast food’ach nie wspomnę. Sól sprawia, że organizm zatrzymuje nadmiar wody. To powoduje wzdęcia, które mogą zmieniać wygląd Twojego ciała. Jeśli ograniczysz sól, możesz zauważyć niemal natychmiastową zmianę w samopoczuciu i dopasowaniu ubrań.

Co więc robić, żeby schudnąć na zawsze, żeby schudnąć z brzucha i schudnąć z ud? Zacznij biegać :)))