Jak schudnąć z ud?

Biegaczkę i biegacza poznasz po nogach: szczupłe uda, smukłe łydki z widocznymi mięśniami, niewielka pupa. Taki widok zobaczysz obserwując osoby startujące w dłuższych biegach.

Co się składa na smukłe uda (albo: jak uzyskać zgrabne uda):

1. Spalanie tłuszczu (na udach)

Bieganie pomaga spalić kalorie i w efekcie pozbyć się tłuszczu w całym ciele, również na udach. Prosty przepis na odchudzanie (w tym również na smukłe uda) to deficyt kaloryczny, czyli: spalaj więcej, niż zjadasz i wypijasz. Aby chudnąć bezpiecznie, dzienny deficyt kalorii powinien wynosić 300-600 kalorii. I ważne, żeby uzyskać go nie tylko poprzez ograniczanie ilości jedzenia i picia, lecz także przez aktywność. Na przykład bieganie. Bieganie to setki spalonych kalorii. Podczas 30 minut biegu spalisz około 260-300 kalorii (jeśli ważysz 60kg), a jeśli ważysz 80 kg – to nawet 280-320 kalorii. I możesz biegać powoli. Aby stracić kilogram tłuszczu, to w sumie musisz doprowadzić do utraty około 7500 kalorii.

Przeczytaj artykuł o deficycie kalorycznym.

2. Chude uda dzięki ćwiczeniom

Oczywiście, aby mieć ładne uda, warto uruchamiać odpowiednie mięśnie. Akurat podczas biegania mocno pracują mięśnie ud. W ciągłym ruchu są też mięśnie łydek. Dlatego regularne bieganie zapewni Ci szczupłe uda i łydki. Jeśli więc chcesz schudnąć z nóg – to bieganie przychodzi z pomocą.

Jeśli masz duże uda, to albo masz na nich za dużo tłuszczu, albo masz tam więcej szybkokurczliwych włókien mięśniowych (niż wolnokurczliwych). Szybkokurczliwe włókna mięśniowe to te, które są używane w sportach szybkich, jak sprint. Natomiast bieganie dłuższych dystansów rozwija długie, chude, wolnokurczliwe włókna mięśniowe, powodując zanik tych masywnych (szybkokurczliwych) włókien. W ten sposób uda się wysmuklają i dlatego warto zacząć biegać. Jeśli nigdy nie biegałaś, to tu znajdziesz artykuł o tym, jak zacząć biegać.

A jeśli boisz się, że uda, łydki lub pupa rozrosną Ci się od biegania, to spójrz na maratończyków, jakie mają szczupłe nogi. Grube uda i masywne pupy mają natomiast sprinterzy, którzy specjalnie trenują pośladki poprzez trening siłowy, aby mieć lepsze wyniki.

Jak więc szybko schudnąć z ud? Przepis na szczupłe uda:


Przeczytaj też artykuł o tym jak biegać, żeby schudnąć. I pobierz 10 wskazówek na chudnięcie w bieganiu

A tutaj masz porady jak biegać z nadwagą.

A jeśli jesteś po 40 i dopiero chcesz zacząć biegać, to wspaniale. Ja też jestem po 40tce i biegam, i żyję. Zapraszam na blog do tekstu o tym jak zacząć biegać po 40.

Podsumowując: jak szybko i skutecznie schudnąć z ud?

→ Ruszaj się regularnie: biegaj lub maszeruj.

→ Zadbaj o to, żeby jeść mniej kalorii, niż spalasz. Wtedy cała akcja się przyspieszy.

→ Kup planer marzysz.biegnij. Planer pozwoli Ci schudnąć z ud. I nie tylko.