Kiedy najlepiej biegać?

Zastanawiasz się, o jakiej porze najlepiej pobiec?

Biegaj, kiedy chcesz, byleby to było … rano ;))

Najbardziej lubię biegać rano. Wtedy nasz metabolizm pracuje szybciej. Poza tym poranne bieganie daje energię i świetny humor na cały dzień.

Jeśli pobiegniesz rano to:

→ Masz TO z głowy na cały dzień.

→ Możesz wypić kawkę i zjeść ciasto.

→ Przez cały dzień czujesz się wspaniale, bo wiesz, że zrobiłaś/eś coś dla siebie. To potężna dawka pozytywnej energii.

→ Nic Ci nie przeszkodzi w popołudniowym relaksie. Popołudnie możesz sobie dowolnie zaplanować.

→ Najbardziej chudniesz. Poranne bieganie „podkręca” Twój metabolizm i przez cały dzień spalasz więcej kalorii.


Jeśli więc możesz tak sobie zorganizować dzień, żeby pobiec rano – to bardzo do tego zachęcam.

Nie biegaj jednak na czczo…

Nie biegaj na czczo, bo organizm zacznie rozkładać białka mięśniowe, zamiast pobierać energię z tkanki tłuszczowej. W efekcie zmniejszysz masę ciała, ale głównie przez zmniejszenie mięśni, zamiast tłuszczu. Poza tym może Ci się zrobić słabo podczas biegania.

Ale też nie jedz obfitego śniadania bezpośrednio przed bieganiem. Gdy biegam rano, to przed bieganiem piję wodę, potem herbatę (słabą czarną lub ziołową) i zjadam kanapkę z masłem i miodem lub owsiankę z miodem. Po takim małym śniadanku spokojnie mogę za chwilę biegać.

Więcej o jedzeniu przed bieganiem przeczytaj tutaj.

Jeśli biegasz w dzień

Oczywiście, jeśli nie możesz lub nie chcesz biegać o poranku, zaplanuj bieganie w ciągu dnia.

Około południa Twoja wydajność wynosi 100%, a ciało nie jest zbyt zmęczone codziennymi czynnościami.

Z kolei późnym popołudniem i wczesnym wieczorem Twoje ciało ma optymalną temperaturę rdzenia, zdolność oddychania, czujność i magazyn energii. Wszystko to pomaga Ci biegać lepiej i dłużej.

Pamiętaj tylko, żeby przed bieganiem zrobić przerwę po dużym posiłku ok. 1,5 – 2 godziny. Warto odczekać ten czas, żeby nie mieć kłopotów z kolką lub żołądkowych. No i latem staraj się unikać upałów południowych. Bieganie w upale może być niezdrowe.

Bieganie na dobranoc

Bieganie wieczorem może być przyjemne i nawet ma swoje uroki. Po takim biegu możesz mieć już luz do końca dnia. Wieczorne bieganie pomaga zrzucić stres z całego dnia. Ponadto relaksujący wieczorny bieg przyspiesza spalanie tłuszczu w nocy.