Marsz na bieganie

Lato za progiem. Najdłuższe dni w roku. Ciepło. Nie warto siedzieć w domu.

A zatem, zapraszam Cię na dwór (albo „na pole”) w moim weekendowym cyklu:


Jeśli chcesz zacząć biegać, to zacznij ... maszerować

Ciągle piszę o tym bieganiu, a wiem, że jest mnóstwo osób, które nigdy przenigdy. I które nawet nie potrafią sobie wyobrazić, że mogą biegać. No otóż mogą.

Sięgnę dziś do książki Jeffa Gallowaya, który nazywany jest trenerem Ameryki. W 1972 roku był członkiem amerykańskiej drużyny olimpijskiej, gdzie biegł na 10 000 metrów. Dziś ma 75 lat i jest wielkim popularyzatorem biegania. Napisał kilkanaście książek o bieganiu. Poleca marszobiegi, a jego metoda zakłada przeplatanie biegu z marszem. Udowadnia, że marszobiegi to nie tylko świetny sposób na rozpoczęcie biegania, ale że można w ten sposób osiągać bardzo dobre wyniki.

W swojej książce „Bieganie metodą Gallowaya” przedstawia, między innymi, plan przygotowań na przebiegnięcie pierwszych 5 i 10 km oraz półmaratonu. Pokazuje też różne aspekty okołobiegowe: żywienie, rozciąganie itp.

No więc jeśli nigdy przenigdy nie biegałaś/eś, ale chcesz zacząć biegać – to maszeruj:

→ Maszeruj przez 30 minut tak często jak chcesz – do momentu aż poczujesz, że przychodzi Ci to z łatwością.

→ Jeśli masz w sobie chęć na bieganie, to zacznij w marsz wplatać bieg. Po 5 minutach marszu pobiegnij przez 30-60 sekund. Potem znowu 5 minut marszu. I tak rób naprzemiennie marsz i bieg przez 30 minut. Kontynuuj to przez jakiś czas.

→ Obserwuj swój organizm i gdy poczujesz, że to ćwiczenie jest już łatwe – wtedy zacznij skracać czas marszu na rzecz biegu. O minutę.

→ I tak za każdym razem.

→ Prędzej czy później dojdziesz do 30 minut samego biegu.

Ważne, żeby nie mieć w tym wszystkim poczucia dyskomfortu i udręki.

Jak zamieniać marsz na bieg:


A jeśli interesują Cię przygotowania do pierwszych zawodów, to odsyłam do książki Jeffa Gallowaya.

Z mojej strony zachęcam Cię też do znalezienia towarzystwa do biegania. Najpierw spróbuj wyciągnąć najbliższą ci osobę – tę, z którą mieszkasz. Wspólne bieganie jest bardzo przyjemne.

Lato to wspaniały czas na rozpoczęcie biegania. Dni są długie, można biegać zarówno przed pracą, jak i po pracy, bo długo jest jasno (i ciepło). Już nie wspomnę o urlopie, na którym mamy więcej czasu i też warto przeznaczyć go na bieg.

No bo kiedy, jeśli nie teraz?

W bieganiu pomaga też mój autorski planer marzysz.biegnij. Gwarantuję, że z planerem staniesz się prawdziwą biegaczką 🏃‍♀️

 

O czym chciał(a)byś poczytać na blogu? Napisz do mnie na kasia@marzyszbiegnij.pl

 

Więcej porad dla osób, które chcą zacząc biegać znajdziesz w tych artykułach na moim blogu maszysz.biegnij:

Jak biegać, żeby schudnąć (najczęściej czytany artykuł na moim blogu :)


Jak zacząć biegać

5 błędów początkujących biegaczy